top of page
Search
Writer's pictureBožidarac Digital

11 dobro plaćenih zanimanja koja ne zahtevaju fakultetsku diplomu

Kako broj slučajava koronavirusa pada širom sveta i pandemijske mere popuštaju, tako se i ekonomija oporavlja. Preduzeća ponovo pojačavaju kapacitete, pogođene grane privrede se oporavljaju i zapošljavanje u tim granama se povećava. Međutim, pandemija je i trajnije promenila tržište i određene novine ostaće sa nama i kada se svet vrati u normalu.




Iz ovog razloga, važno je proučiti aktuelnosti na tržištu rada. Određena ranije tražena zanimanja, više nemaju perspektivu, dok su pojedina nova zanimanja tu da ostanu. Kroz našu analizu domaćeg i evropskog tržišta, primetili smo čak 12 zanimanja koja su dobro plaćena i ne zahtevaju fakultetsku diplomu. Ova zanimanja u ovom momentu imaju najveću perspektivu.


1. Knjigovođa


Jedno od najpopularnijih zanimanja u školama koje se bave kursevima i prekvalifikacijama je knjigovođa. Veliki broj ljudi koji imaju neki manji biznis ima problem da nađe pouzdanog i veštog knjigovođu. Poslednje državne regulacije oko poslova frilensera takođe su povećale potrebe za uslugama ljudi iz ovog zanimanja.


Poznavanje ove veštine nudi dosta prlika na aktuelnom tržištu rada i investicija vremena i novca u savladavanje ovog zanimanja se isplati.


2. Grumer


Svetski trend sve veće brige oko kućnih ljubimaca, stigao je i u Srbiju. Ljudi danas žele da što više ugode svojim malim krznenin prijateljima, što prirodi dovodi do rasta profesije koja se bavi time. Grumer pasa je profesija u usponu, jer bilo da imaju svoj salon ili rade po pozivu, grumeri imaju sve više klijenata.


Šišanja pasa i briga o njihovom izgledu je najčešći posao grumera, a sve je važniji vlasnicima. Bilo da svoje ljubimce spremaju za takmičenje ili su sa njima u stanu kao verno društvo, ljudi žele da budu zdravi i izgledaju lepo. Zanimanje koje se time bavi sada ima svoju zlatnu bonancu.


3. Web dizajn


U vreme ekspanzije digitalnog prostora i sve većeg usmerenja ljudi na onaljn sferu, web dizajn postaje sve važnije zanimanje. Dok je pre oko 10 godina bilo dovoljno dostignuće da određena kompanija ima kakav takav sajt, danas su se standardi pomerili i postoji čitav niz kriterijuma da bi sajt bio priznat kao dobar.


Usluge koje proizilaze iz ove veštine dobro se naplaćuju na tržištu i gotovo svaka kompanija ima potrebu za njima periodično ili čak stalno. Zbog ovoga web dizajner nije traženo zanimanje samo u Srbiji, već i u državama poput Nemačke se kotira kao jedno od najtraženijih.


4. Kuvar


Pandemija je zadala jak udarac restoranima i drugim ugostiteljskim objektima koji služe hranu. Sa druge strane značajno je ojačala platforme za dostavu hrane i restorane koji su se orijentisali na ovaj vid rada. To je pokazatelj, da vremena mogu biti loša ili dobra, ali da će uvek želeti da pojedu nešto ukusno, te kuvari ne moraju da brinu.


S obzirom da je predviđeno da će pandemijske mere uskoro nestati širom sveta, potražnja za kuvarima će naglo skočiti globalno. Oni koji imaju seritifikat iz ove oblasti, dobro će iskoristiti novi talas potražnje u ugostiteljstvu.


5. Električar


Kada čujete da je u Srbiji neko zanimanje deficitarno, na spisku takvih zanata ćete gotovo uvek naći električara. Domaće kompanije imaju problema da nađu pouzdane električare, a kompanije u inostranstvu su spremne da dosta plate svakog dobrog majstora iz elektronske struke.


Takva situacija je bila i pre pandemije i tokom pandemije, a kako trenutno stanje na tržištu rada govori, neće se promeniti ni nakon pandemije.


6. Frizer

Postoje zanimanja koja nikada ne zastarevaju i potrebno je da kada se veština nauči, da se prate trendovi. Frizeri spadaju u ovo zanimanje. Tokom karantina i oštrijih mera zatvaranja, jedno od mesta za kojim su građani najviše žalili, su zatvoreni frizerski saloni. Ovo je pokazatelj koliko je jaka ljudska potreba da izgledaju uredno i lepo.

Dobar frizer je i dobro plaćen i njegovo zanimanje neće zastareti koliko god tehnologija napredovala. Ljudi koji poznaju ove veštine bili su i biće traženi.


7. Viljuškarista


Sve veći broj dostava i uspon onlajn trgovine u Srbiji povećao je potrebe za radom viljuškara koji prenose različitu robu. Samim tim povećala se i potražnja za vozačima viljušakra, a trenutne tendencije na tržištu govore da će potražnja samo rasti

Viljuškarista je zanimanje koje je pouzdano i dobro plaćeno, a što je najvažnije i perspektivno. Kompanije u Srbiji, a još više kompanije u državama Evropske unije, imaju deficit vozača viljuškara.


8. Negovateljice

Kada se pogleda demografska statistika na evropskom kontinentu, stanovništvo živi sve duže i u proseku je sve starije. Procena je da će se do 2050. broj ljudi starijih od 50 godina u Evropi duplirati Taj trend ima različite efekte na ekonomiju, ali jedan je već sada vidljiv. Zanimanje negovateljice starijih lica sve je traženije u Srbiji i državama Evropske unije kao posledica tog trenda.

Ovo zanimanje je dobro plaćeno i u svojoj osnovi humano, jer podrazumeva brigu o najstarijim i najranjivijim članovima društva. Koronavirus je pokazao koliko su negovateljice važne, a zaključak je da su sve potrebnije. U ovom zanimanju ljudi neće nikada moći da budu zamenjeni, tako da svako ko nauči ovo zanimanje do 2050. neće brinuti za budućost svog posla, jer će ga biti sve više.


9. Maser


Jedno od zanimanja koje je takođe primilo jak udarac tokom pandemije su maseri. Obični ljudi su se našli u veoma nezgodnoj situaciji, jer sa jedne strane su trpeli ogromne bolove u leđima zbog karantinskog sedenja i rada od kuće, a nisu mogli da idu kod masera da to reše.


Međutim, kako pandemija bude jenjavala, tako će potražnja za maserima brzo rasti. Ljudi danas sve manje imaju fizičkih aktivnosti, rade kancelarijski i kod kuće, što prirodno stvara posao za masere. Čim koronavirus nestane, maseri će ponovo imati pune ruke posla.


10. Digitalni marketing


Kao i sa poznavanjem web dizajna, digitalni marketing ima identičnu pozitivnu perspektivu. Ogromne marketinške agencije koje su se oslanjale na TV i novinsko oglašavanje, danas su u krizi upravo zbog uspona digitalnog marketinga. Reklamiranje u onlajn prostoru je jeftinije i jednostavnije, ali je ceo prostor dosta neuređen, haotičan i šarenolik.

Ljudi koji odlično poznaju tehnike reklamiranja na internetu i društvenim mrežama uvek mogu dobro naplatiti svoje usluge. Svako želi da plati da može da dođe do novih potencijalnih mušterija, a danas uz dobar marketing to može dosta jeftinije preko interneta. Zbog ovoga, stručnjak za digitaln marketing je zanimanje koje se rangira kao jedno od najtraženijih od Londona, preko Berlina do Beograda.


11. Menadžment hrane i pića


Hoteli i resotrani, kao što je navedeno, primili su veliki teret tokom pandemije i predstavljaju jedna od najviše pogođenih grana. Prazni aerodromi, zabrana ulaska stranih državljana i mere socijalne distance bile su nužne, ali kao efekat bile su razorne po ugostiteljstvo i turizam. Međutim, kako mere opadaju i turizam se vraća, tako se vraća i potražnja za dobrim i pouzdanim menadžerima hrane i pića.


Ova profesija obuhvata nešto složenija znanja u koja spadaju nove veštine koje se tiču organizacije rada, komunikacije i odnosa sa gostima, nabavke, prodaje i finasijske analize. Kvalifikovani menadžeri uvek su traženi kadar jer bez njih nijedna organizacija ne može efikasno da funkcioniše. Oporavak ugostiteljstva i turizma će uskoro pokrenuti i veliku potražnju upravo za stručnjacima ove vrste.


Ukoliko želite da naučite neko od navedenih traženih zanimanja, prijavite se za kurs za neko od njih na sledećem linku: prijava


Božidarac Digital


Kommentare


bottom of page